tisdag 25 september 2012

Hur man åldras 98 bast på en natt


Vaknade vid sex i morrse av att ytterdörren drog igen.
Hjärnan var mos av att någon, vad jag gissar, upprättat en hoppborg innanför mitt skallben när jag sov.
Gegga i huvudet, gegga i näsan, gegga i halsen.

Cyklade genom regnet till jobbet efter en torr frukost stående på fem minuter 
(vart tog vardagslyxen vägen liksom...)  

Satt och snörvlade över patienterna, petade upp mina fula glasögon på min svettiga näsa och gick och snöt mig två miljoner gånger. 
Lyckades förövrigt aldrig få ur mig den där jävla hoppborgen.

Det var min spännande lönetisdag...
Om jag gissar blir jag utan lön på grund av äckligt beteende...helt rätt.

Känner mig som hundra år....trött, grå men definitivt jävligt vis.

Med vis menar jag kunskaperna om att aldrig gå nära barn som kan blåsa snorbubblor med näsan. 




 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar